Here another story

My photo
Life is a journey towards knowing Allah The Almighty and learn to change to be a better servant of Him . InshaaAllah

Dar-links

Friday, January 17, 2014



Sahabat . 

Betul orang cakap , bukan senang nak cari sahabat baik . 

Macam macam perangai . Ada pro , ada kontra .

Ada kawan yang senang sangat nak ngam . 

Ada yang susah , banyak kali cuba still macam tak boleh masuk . 

Tak tau mana silapnya . Tak sekepala . Mungkin .

Ada yang cari kawan untuk kepentingan diri dia sendiri .

Macam ambil kesempatan atas kawan .

Ada kawan yang hanya berkawan dengan orang yang pandai .

Kawan yang tak pandai ditinggalkan . Pelik . 

Ada kawan yang suka meminta , tapi taknak memberi .

Bukan main kedekut . Bukan nak mengata tapi sendiri pikirlah .

Kenapa mintak barang orang kalau kedekut nak kasik barang sendiri ?

Ada yang tak berdikari .

Harapkan orang seratus peratus . Haih .

Ada pulak yang tak pernah nak serius .

Benda serius pun nak buat lawak tak boleh jugak . Berpada sikit .

Ada yang langsung tak berkira dalam semua hal . Terlalu baik .

Aku senang berkawan dengan jenis macam ni .

Senang cakap . I treat people the way they treat me .

Kalau yang pemurah tu , aku lagi nak jadi pemurah dengan dia .

Yang tak pernah berkira dengan aku tu , aku lagi taknak berkira dengan dia .

Maaflah . Bukan nak ungkit semua perangai .

Aku cuma , bak kata orang putih - Wondering


(Assalamualaikum)









No comments:

updated